Posty

Wyświetlanie postów z maja 31, 2020

Klasa 8.

Obraz
piątek, 5 czerwca 2020 roku Rozdzierająca skarga ojca-poety  J. Kochanowski, Tren VIII. TRENING PRZED EGZAMINEM ÓSMOKLASISTY ( do zeszytu)      Tren Pieśń żałobna wywodząca się z tradycji starożytnej (hebrajskiej, greckiej i rzymskiej), rozpamiętująca czyny osoby zmarłej, wyrażająca pochwałę dla zasług zmarłej/zmarłego, podkreślająca poczucie straty po śmierci bliskiej osoby. Ważnymi cechami trenów są także liryzm i emocjonalność. I. Posłuchaj Trenu VIII.     ( do zeszytu 1,2,3)      II. Przeczytaj  Tren VIII –  załącznik  i   wykonaj następujące polecenia: 1.Wskaż adresata wypowiedzi osoby mówiącej w tym liryku.   2. Przedstaw dwa obrazy domu ukazanego w trenie.  Wpisz w odpowiednie luki określenia charakteryzujące dom za życia Urszulki i po jej śmierci. cisza   -    radość   -   gwar   -   brak nadziei   -   beztroska   -   pustka Dom za życia Urszulki: ,,Tyś za wszystki śpiewała” -    ………………………………………

Klasa 7.

Obraz
piątek, 5 czerwca 2020 roku Rozdzierająca skarga ojca-poety J. Kochanowski,  Tren VIII.   ( do zeszytu)      Tren Pieśń żałobna wywodząca się z tradycji starożytnej (hebrajskiej, greckiej i rzymskiej), rozpamiętująca czyny osoby zmarłej, wyrażająca pochwałę dla zasług zmarłej/zmarłego, podkreślająca poczucie straty po śmierci bliskiej osoby. Ważnymi cechami trenów są także liryzm i emocjonalność. I. Posłuchaj interpretacji Trenu VIII     ( do zeszytu 1,2,3)      II. Przeczytaj  Tren VIII – załącznik i wykonaj następujące polecenia: 1.Wskaż adresata wypowiedzi osoby mówiącej w tym liryku.   2. Przedstaw dwa obrazy domu ukazanego w trenie. Wpisz w odpowiednie luki określenia charakteryzujące dom za życia Urszulki i po jej śmierci. cisza   -    radość   -   gwar   -   brak nadziei   -   beztroska   -   pustka Dom za życia Urszulki: ,,Tyś za wszystki śpiewała” -    ……

Klasa 6.

Obraz
piątek, 5 czerwca 2020 roku Słownictwo związane z filmem. Oto słowniczek pojęć związanych z filmem. Niestety buszował w nim chochlik. Połącz pojęcia z odpowiednimi wyjaśnieniami. ĆWICZENIE INTERAKTYWNE ćwiczenie 6.  KLIKNIJ TUTAJ (do zeszytu) Napisz poprawnie, co znaczy pojęcie   ekranizacja. 

Klasa 5.

Obraz
piątek, 5 czerwca 2020 roku Władysław Kopaliński  Zabawy, zabawki i gry. Praca z tekstem. I. Przeczytaj uważnie tekst Władysława Kopalińskiego -  załącznik. II. Odpowiedz na wszystkie pytania. Obok każdego pytania podane są cztery odpowiedzi, wybierz poprawną (najlepszą). Jeśli chcesz wiedzieć, czy umiesz czytać ze zrozumieniem, sprawdź sam/sama! Za każdą poprawną odpowiedź przyznaj sobie jeden punkt. 8 pkt  – doskonale rozumiesz tekst, który czytasz. Brawo! 7 pkt  – bardzo dobrze rozumiesz czytany tekst. Możesz być zadowolony/zadowolona. 6 pkt  – nieźle rozumiesz to, co czytasz. Bardziej się koncentruj. 5 pkt  – słabo rozumiesz tekst, który czytasz. Musisz ćwiczyć tę umiejętność! 0–4 pkt  – umiejętność czytania ze zrozumieniem to Twoja słaba strona. Koniecznie pracuj nad nią! Dla chętnych ĆWICZENIE INTERAKTYWNE ćwiczenie 7.    KLIKNIJ TUTAJ Załącznik Władysław Kopaliński Zabawy, zabawki i gry Zabawy

Klasa 4.

Obraz
piątek, 5 czerwca 2020 roku Malutki uparciuch na początku i na końcu, czyli o u. U piszemy w wielu zakończeniach rzeczowników, m.in .: 1)     – uch , - ulec , - ura , - un, - unka , - unek , - us             na przykład:                         uparci uch , ham ulec , makulat ura , opiek un , piast unka , pak unek , pieg us 2)     w zdrobnieniach i spieszczeniach: -uszek, -unia, -unio, -usia, -uś, -utki na przykład:                          leni u szek , mam unia , tat unio , cór usia , syn uś , głupi utki (do zeszytu 7,8,9) ĆWICZENIE INTERAKTYWNE ćwiczenie 7.   KLIKNIJ TUTAJ Do podanych części słów dopasuj zakończenia. ĆWICZENIE INTERAKTYWNE ćwiczenie 8.   KLIKNIJ TUTAJ Do podanych części słów dopasuj zakończenia. ĆWICZENIE INTERAKTYWNE ćwiczenie 9.   KLIKNIJ TUTAJ Utwórz i zapisz tutaj lub w zeszycie zdrobnienia od podanych wyrazów. Wykorzystaj wszystkie podane zakończenia: -unio, -unia,

Klasa 6.

Obraz
czwartek, 4 czerwca 2020 roku Film jest dziełem sztuki. Ekipa realizująca film I. Przeczytaj tekst Tomasza Maciosa   Jak powstaje film?- załącznik.     Zwróć uwagę na etapy produkcji filmowej. ( do zeszytu 1, 2) 1. Na podstawie tekstu „Jak powstaje film” sporządź listę osób potrzebnych do realizacji filmu. 2.   Zapisz w poprawnej kolejności etapy powstawania filmu. Załącznik Tomasz Macios Jak powstaje film (fragmenty) Film, podobnie jak spektakl teatralny, jest dziełem sztuki tworzonym przez cały zespół współpracujących ze sobą ludzi, nad których pracą czuwa  reżyser . Jego rola polega głównie na stworzeniu koncepcji filmu, czyli przemyśleniu, w jaki sposób przełożyć na obrazy wymyśloną wcześniej historię. Reżyser ma jednak przed sobą trudniejsze zadanie niż choćby malarz, używający pędzla i farb, by za ich pomocą namalować obraz. Twórca filmu obok kamery i wielu innych urządzeń technicznych potrzebuje także aktorów i rozmaitych specj