Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 19, 2020

Klasa 6.

Obraz
piątek, 24 kwietnia 2020 roku   Abyś nie zbłądził w Krainie Dróg -  pojazdy. (do zeszytu)  Na podstawie rysunków obok odgadnij nazwy pojazdów,  którymi można pokonywać różne drogi. Który pojazd jest najszybszy? Który lubisz najbardziej? Jakie pojazdy są na polskich drogach uprzywilejowane?

Klasa 8.

Obraz
piątek, 24 kwietnia 2020 roku Budowa i język utworu W malinowym chruśniaku.                                                                                                       Przeczytaj  …   Twórczość Leśmiana jest specyficzna. Najlepszym określeniem poetyki jego utworów jest nazywanie jej  poetyką leśmianowską .  Gdyby  spojrzeć na wiersz  i spróbować go ogólnie zaklasyfikować, niewątpliwie jest on   erotykiem. Wiersz składa się: ·          z pięciu strof/zwrotek, ·          każda z nich zawiera cztery wersy,   ·          wersy spięte są w pierwszych czterech strofach rymami okalającymi (ABBA), żeńskimi, dokładnymi (na przykład: „wzrokiem” – „sokiem”, „godziny” – „maliny”).  Ćwiczenie - policz zwrotki, wersy, wskaż rymy w wierszu. Obraz, jaki poeta przywołuje  W malinowym chruśniaku , wypełnia dużą ilością środków stylistycznych: ·          epitety:   chruśniak malinowy,  liść chory; ·          metafory/przenośnie:   Bąk złośnik huczał basem, jakb

Klasa 7.

Obraz
piątek , 24 kwietnia 2020 roku Budowa i język utworu  W malinowym chruśniaku.                                                                                                            Przeczytaj   …   Twórczość Leśmiana jest specyficzna. Najlepszym określeniem poetyki jego utworów jest nazywanie jej  poetyką leśmianowską . Gdyby   spojrzeć na wiersz  i spróbować go ogólnie zaklasyfikować, niewątpliwie jest on erotykiem. Wiersz składa się: ·         z pięciu strof/zwrotek, ·         każda z nich zawiera cztery wersy,   ·         wersy spięte są w pierwszych czterech strofach rymami okalającymi (ABBA), żeńskimi, dokładnymi (na przykład: „wzrokiem” – „sokiem”, „godziny” – „maliny”).   Ćwiczenie - policz zwrotki, wersy, wskaż rymy w wierszu. Obraz, jaki poeta przywołuje W malinowym chruśniaku , wypełnia dużą ilością środków stylistycznych: ·         epitety:   chruśniak malinowy,   liść chory; ·         metafory/przenośnie:   Bąk złośnik huczał ba

Klasa 5.

Obraz
piątek, 24 kwietnia 2020 roku Poinstruuj mnie, jak to wykonać … Instrukcja. (do zeszytu) Instrukcja   • Jest formą, dzięki której informujemy użytkownika, w jaki sposób powinien postępować.  • Instrukcja dotyczy zazwyczaj sposobu obsługi jakiegoś urządzenia lub sposobu przeprowadzenia jakiejś sprawy. Istnieją bardzo różne instrukcje, np. obsługi pralki, telefonu; wykonania papierowego samolotu, stosowania leków, a nawet pisania sprawdzianu. Przykład instrukcji .  Skrócona instrukcja obsługi: Pranie: ● otworzyć otwór do wkładania bielizny, ● bieliznę posortować i włożyć do pralki, ● zamknąć otwór do wkładania bielizny, ● do specjalnej szufladki wsypać środki piorące, ● odkręcić zawór wody, ● nastawić odpowiedni program i temperaturę wody, ● uruchomić pralkę – nacisnąć przycisk „włączanie”. Ćwiczenia w czytaniu – instrukcja obsługi pralki.

Klasa 4.

Obraz
piątek, 24 kwietnia 2020 roku Co się dzieje z nami kiedy śpimy? S. Smith Sen Uważnie przeczytaj tekst lub poproś Rodziców.                              A teraz sprawdź siebie … (ustnie) Odpowiedz na wszystkie pytania. Obok każdego pytania podane są cztery odpowiedzi, wybierz poprawną (najlepszą).   Jeśli chcesz wiedzieć, czy umiesz czytać ze zrozumieniem, sprawdź sam/sama! Za każdą poprawną odpowiedź przyznaj sobie jeden punkt.

Klasa 6.

Obraz
czwartek, 23 kwietnia 2020 roku Rozejrzyj się po Krainie Dróg. Opis reprodukcji.                                    (ustnie) Jak wygląda droga na obrazie Stanisława Masłowskiego? Opisz ją w kilku zdaniach przy użyciu przymiotników, np. błotnista, nierówna, wiejska, kręta. Może w opisie pomogą ci pytania: Skąd i dokąd wiedzie ta droga? Jaka jest pora roku? Kto może się przemieszczać na co dzień tą drogą?

Klasa 5.

Obraz
czwartek, 23 kwietnia 2020 roku Orfeusz pisze list.   II.   W imieniu Orfeusza napisz do władcy podziemi list z prośbą o powtórne rozpatrzenie sprawy i zmianę decyzji o zatrzymaniu Eurydyki. Starannie dobierz argumenty, które mogą przekonać Hadesa. Pamiętaj o układzie graficznym listu.   II.    Obejrzyj inscenizację mitu https://www.youtube.com/watch?v=f-yM9FsIJAI

Klasa 4.

Obraz
czwartek, 23 kwietnia 2020 roku Senna kotlina. (ustnie)   Jakie zwyczaje towarzyszą Ci, kiedy kładziesz się spać? Które z czynności  podanych poniżej wykonujesz czasami, a które zawsze? Jeśli robisz coś, czego nie ma na liście, opowiedz o tym.       Chochlik porozrywał cztery związki frazeologiczne związane ze słowem „sen”. 1. Uporządkuj odpowiednio podane wyrazy. 2. Przepisz poprawne związki do zeszytu. Sny mogą być bardzo różne. Połącz podane określenia w pary wyrazów  bliskoznacznych . Przepisz je do zeszytu , tłumacząc, jaki to sen (ustnie).

Klasa 8.

Obraz
środa, 22 kwietnia 2020 roku B. Leśmian  W malinowym chruśniaku –  interpretacja.           I.    Wprowadzenie -  załącznik. II. Przeczytaj wiersz  W malinowym chruśniaku  Bolesława Leśmiana, a następnie wykonaj polecenia i odpowiedz na pytania:   Bolesław    Leśmian W malinowym chruśniaku W malinowym chruśniaku, przed ciekawych wzrokiem Zapodziani po głowy, przez długie godziny Zrywaliśmy przybyłe tej nocy maliny. Palce miałaś na oślep skrwawione ich sokiem. Bąk złośnik huczał basem, jakby straszył kwiaty, Rdzawe guzy na słońcu wygrzewał liść chory, Złachmaniałych pajęczyn skrzyły się wisiory, I szedł tyłem na grzbiecie jakiś żuk kosmaty. Duszno było od malin, któreś, szepcząc, rwała, A szept nasz tylko wówczas nacichał w ich woni, Gdym wargami wygarniał z podanej mi dłoni Owoce, przepojone wonią twego ciała. I stały się maliny narzędziem pieszczoty Tej pierwszej, tej zdziwionej, która w całym niebie Nie zna innych upojeń, oprócz samej siebie, I ch

Klasa 7.

Obraz
środa, 22 kwietnia 2020 roku B. Leśmian W malinowym chruśniaku – interpretacja.           I.    Wprowadzenie - załącznik. II. Przeczytaj wiersz W malinowym chruśniaku  Bolesława Leśmiana, a następnie wykonaj polecenia i odpowiedz na pytania:   Bolesław   Leśmian W malinowym chruśniaku W malinowym chruśniaku, przed ciekawych wzrokiem Zapodziani po głowy, przez długie godziny Zrywaliśmy przybyłe tej nocy maliny. Palce miałaś na oślep skrwawione ich sokiem. Bąk złośnik huczał basem, jakby straszył kwiaty, Rdzawe guzy na słońcu wygrzewał liść chory, Złachmaniałych pajęczyn skrzyły się wisiory, I szedł tyłem na grzbiecie jakiś żuk kosmaty. Duszno było od malin, któreś, szepcząc, rwała, A szept nasz tylko wówczas nacichał w ich woni, Gdym wargami wygarniał z podanej mi dłoni Owoce, przepojone wonią twego ciała. I stały się maliny narzędziem pieszczoty Tej pierwszej, tej zdziwionej, która w całym niebie Nie zna innych upojeń, oprócz samej