Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 14, 2020

Klasa 8.

Obraz
piątek, 19 czerwca 2020 roku Ernest Hemingway – biografia.  1. Zapoznaj się z prezentacją  Ernest Hemingway. KLIKNIJ TUTAJ     2. Na podstawie prezentacji lub innych źródeł uzupełnij informacje.           (do zeszytu): ·          Ernest Hemingway - pisarz (podaj narodowość) ..............        ·          lata życia …………………………………………………. ·          który to wiek? ……………………………………………. ·          utwory: 1.       ……………………………………… 2.       ………………………………………. 3.       ………………………………………. 4.       ……………………………………….

Klasa 7.

Obraz
piątek, 19 czerwca 2020 roku Ernest Hemingway – biografia.  1. Zapoznaj się z prezentacją  Ernest Hemingway. KLIKNIJ TUTAJ     2. Na podstawie prezentacji lub innych źródeł uzupełnij informacje.          (do zeszytu): ·         Ernest Hemingway - pisarz (podaj narodowość) ..............        ·         lata życia …………………………………………………. ·         który to wiek? ……………………………………………. ·         utwory: 1.      ……………………………………… 2.      ………………………………………. 3.      ………………………………………. 4.      ……………………………………….

Klasa 6.

Obraz
piątek, 19 czerwca 2020 roku Syzyfowa praca. ( do zeszytu ) Syzyfowa praca  - praca bezcelowa, bezsensowna, ciężka, bezskuteczna, nie przynosząca żadnych efektów. Na przykład: ·         Grabienie liści w wietrzny dzień jest syzyfową pracą. ·         Uczenie się przy włączonym telewizorze to syzyfowa praca. Odpowiedz na pytanie (ustnie) .

Klasa 5.

Obraz
piątek, 19 czerwca 2020 roku Cudowne ustronie. 1. Przeczytaj uważnie część definicji słowa ,,cud”, która znajduje się w słowniku języka polskiego. 2. Wśród podanych niżej synonimów słowa ,,cud” buszował chochlik, który tam, gdzie mógł, pozamieniał kolejność sylab. Zapisz w zeszycie odgadnięte wyrazy. Praca dla chętnych 3. Na podstawie definicji odgadnij słowa pochodzące od wyrazu ,,cud”.

Klasa 4.

Obraz
piątek, 19 czerwca 2020 roku Uważaj, o czym marzysz! Czy chciałabyś / chciałbyś znaleźć magiczny przedmiot spełniający życzenia? Uzasadnij swój wybór w 3 – 4 zdaniach. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....

Klasa 6.

Obraz
czwartek, 18 czerwca 2020 roku W. Markowska Syzyf. Tycjan, Syzyf, 1548–1549, olej na płótnie, Muzeum Prado, Madryt (Hiszpania) I. Przeczytaj mit o Syzyfie. Zwróć uwagę na to, dlaczego Syzyf wyjawił boską tajemnicę – załącznik. II. Na podstawie mitu przygotuj się do ustnej prezentacji postaci Syzyfa. ·          nazwij  cechy charakteru Syzyfa; ·          powiedz, w jaki sposób sprawował władzę; ·          wymień, jakie cechy charakteru króla przyczyniły się do jego zguby; ·          wyjaśnij, za co Syzyf został ukarany śmiercią, a za co skazany na bezustanną pracę.     Załącznik Wanda Markowska Syzyf Syzyf był władcą pięknego  Koryntu . Był to gród potężny i bogaty; w porcie uwijały się statki ze wszystkich, najdalszych nawet krain [...]. Wspaniałe ogrody, tarasy, przestrzenne barwne świątynie bogów zdobiły miasto Syzyfa. Żoną jego była Merope. Bogowie lubili bardzo króla Koryntu i nie skąpili mu swych łask. Zapraszali g

Klasa 5.

Obraz
czwartek, 18 czerwca 2020 roku Piękno i bogactwo Afryki. W pustyni i w puszczy” to jedna z najbardziej znanych polskich  powieści przygodowych  przeznaczonych dla młodego czytelnika. Zamiarem autora było stworzenie wciągającej, niezwykłej (ale prawdopodobnej) historii, dziejącej się na tle afrykańskiej przyrody i obyczajowości.  Uzasadnij, dlaczego warto obejrzeć film W pustyni i w puszczy.   ( pisemnie) ........................................................................................ ........................................................................................................... ...........................................................................................................

Klasa 4.

Obraz
czwartek, 18 czerwca 2020 roku Wielka przygoda na życzenie! Kadr z filmu  Magiczne drzewo. Czerwone krzesło.   Uporządkuj przebieg wydarzeń lektury A. Maleszki  Magiczne drzewo. Czerwone krzesło. (do zeszytu) .......    Zamiana krewnej w dziecko i podróż w poszukiwaniu rodziców. ......    Przypadkowe życzenie mamy i odlot domu Rossów. .......    Gwałtowna burza i upadek magicznego dębu. .......    Życzenie ciotki. .......    Szczęśliwy powrót rodziny do domu. .......   Wyrzeźbienie czerwonego krzesła. .......   Odnalezienie krzesła przez rodzeństwo Rossów. .......    Pobyt dzieci u znienawidzonej ciotki. .......    Wyjazd rodziców i praca na statku.

Klasa 7.

Obraz
środa, 17 czerwca 2020 roku Uczuciowe dylematy. A.     Mickiewicz Niepewność. 1. Wysłuchaj piosenki Marka Grechuty do słów wiersza A. Mickiewicza Niepewność. 2. Wskaż zachowania typowe dla przyjaźni i miłości. Są zafascynowani sobą.       Pomagają sobie w kłopotach.   Mają wspólne zainteresowania.         Chcą cały czas być razem .     Odczuwają namiętność.    Rozumieją się wzajemnie.   PRZYJACIELE ………………………………………………………………………………………………… ZAKOCHANI …………………………………………………………………………………………………........................... 3. O czym świadczą zachowania bohatera wiersza opisane w poniższych fragmentach? Podkreśl M , jeśli zachowanie bardziej świadczy o miłości , lub P , jeśli świadczy o przyjaźni. ·         ,,Nie tracę zmysłów, kiedy cię zobaczę”               M / P ·         ,,Choć śmiałej żądzy nie ma w sercu mojem”       M / P ·         ,,Dla twego zdrowia życia bym nie skąpił”           M / P ·         ,,Gdy cię nie widzę

Klasa 6.

Obraz
środa, 17 czerwca 2020 roku Potęga umysłu ojca i tragedia syna. J. Parandowski   Dedal i Ikara. 1 .   Uporządkuj kolejność wydarzeń  (pisemnie). Samotna podróż. Zbudowanie skrzydeł. Talent Dedala. Panowanie Minosa. Tragiczny lot. 2. Na obrazie P. Bruegla    odszukaj Ikara. Pieter Bruegel, Upadek Ikara,  1558 r. 3.       Uzupełnij  treść notatki o Dedalu i Ikarze  (pisemnie).